پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

چغامیش در مسیر صلح و سازش/مراسم صلح و سازش دو طایفه در روستای شنگر علیا

با حضور فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول سرهنگ پاسدار لیلی زاده ؛جناب آقای قلطاغ ساز معاون سیاسی فرمانداری شهرستان دزفول؛بخشدار بخش چغامیش سیدعلی پژمان؛سروان آل کثیر فرماندهی حوزه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل العباس.ع.؛شیخ علی زبید نماینده موسسه بین المللی سفیران صلح ایران و نماینده سران عشایر؛ایلات و اقوام ایران؛شیخ عبدالامیر ربانی فر مدیر جمعیت سران؛معتمدین و نخبگان عشایر اصلاح ذات البین شهرستان دزفول و جمعی از خیرین؛سادات و بزرگان؛صلح و سازش دو طایفه در روستای شنگر برگزار گردید.

در این مراسم سرهنگ پاسدار لیلی زاده ضمن ابراز خرسندی نسبت حضور ریش سفیدان و بزرگان دو طایفه در جهت برقراری صلح و سازش در روستا بیان داشت:سادات؛بزرگان و شیوخ بخش چغامیش همیشه در صلح و سازش منطقه پیش قدم بوده و از خیران شهرستان محسوب می شوند و اگر مشکلی بین طوایف بوجود آید توسط خود بزرگان بخش چغامیش قابل حل است و سخنان آنان فصل الخطاب است لذا نباید بحث های کوچک و پیش و پا افتاده تبدیل به یک معضل بخش و شهرستان شود و از همه کسانی که این مراسم را ترتیب داده اند تشکر و قدردانی می نمایم.

قلطاغ ساز معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در سخنانی خواستار همدلی؛برادری؛حفظ آرامش در منطقه و رعایت قوانین و احترام به حقوق شهروندی را از مدعوین درخواست نمود و افزود:دراین شرایط سخت باید همه در کنار هم باشیم و کدورت ها و ناراحتی ها را کنار گذاشت و در جهت حل مشکلات بهم کمک کنیم تا بخشی آباد و امن داشته باشیم.

در ادامه نیز سیدعلی پژمان بخشدار چغامیش ضمن دعوت به صلح و آرامش و برادری بیان داشت: تلاش برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان ها امری خداپسندانه و مورد رضای الهی است و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.
وی تصریح کرد:مدارا و عفو از ارزش های والای انسانی موکد در دین مبین اسلام است و لذا هیچ چیزی جز انسانیت و برادری در دین مبین اسلام پذیرفتی نیست.
بخشدار چغامیش در پایان از بزرگان؛ریش سفیدان و معتمدین دو طایفه در جهت ایجاد صلح و برادری در روستای شنگر تشکر و قدردانی نمود.

روابط عمومی بخشداری چغامیش

اخبار مرتبط