پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

دزفول در قله پیک کرونایی قرار گرفت/وضعیت کرونایی در دزفول همچنان قرمز و شرایط شکننده / عادی انگاری در شرایط فعلی بحران آفرین است/کاهش 10 درصدی مبتلایان کرونا در دزفول

دزفول در قله پیک کرونایی قرار گرفت/وضعیت کرونایی در دزفول همچنان قرمز و شرایط شکننده / عادی انگاری در شرایط فعلی بحران آفرین است/کاهش 10 درصدی مبتلایان کرونا در دزفول

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه کمترین سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است روزهای سخت، تلخ و غمباری را رقم بخورد، گفت: کاهش 10درصدی آمار کرونا در دزفول، تبدیل به عادی انگاری مردم نباید بشود.

به گزارش دزمهراب دراین باره علی قمیشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، بااشاره به آخرین رنگ بندی‌ها از سوی وزارت بهداشت، اظهار داشت: شهرستان دزفول مجددا از نظر شیوع بیماری و بستری، قرمز شده است.

وی در ادامه افزود: آنچه که در تحلیل و رصد آمار بیماران مراجعه‌ کننده و نیز بررسی میدانی در بیمارستان مشاهده می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم شهرستان دزفول به قله‌ی پیک کرونا رسیده است.

قمیشی با بیان اینکه امیدواریم این ثابت شدن و قرار گرفتن روی قله شروعی برای روند کاهشی در روزهای آینده باشد، گفت: البته هنوز زود است که بگوییم روند کاهشی شروع شده چون هنوز شروع نشده و ما در قله هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به اهمیت واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در بررسی‌هایی صورت گرفته آمار مرگ و میر فوت افرادی که دو دُز واکسن را تزریق کرده‌اند، بسیار نادر بوده است.
واکسن ممکن است ابتلا به بیماری را کاهش ندهد اما از آمار مرگ و میر جلوگیری می‌کند.

قمیشی به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در دزفول اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر آمار بستری در بیمارستان 320تا330 نفر رسیده بود و همچنین روزانه قریب به 700بیمار سرپایی به بیمارستان مراجعه می‌کردند.
در حال حاضر موارد بستری در بیمارستان بزرگ دزفول زیر 300نفر رسیده است و همچنین مراجعه بیماران سرپایی کاهش داشته است. در مجموع بیماران سرپایی و بستری ابتلا به کرونا در شهرستان دزفول حدود 10 درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که شرایط فعلی، شرایطی بسیار شکننده‌ای است، گفت: اعتقاد به عادی شدن شرایط و ضعیف شدن ویروس کرونا، افزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها را به دنبال دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش 10 درصدی آمار کرونا، تبدیل به عادی انگاری مردم نباید بشود، تشریح کرد: بدون شک بهتر شدن وضعیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن بستگی دارد. امیدواریم سویه‌ای جدید از بیماری وارد منطقه نشود.

قمیشی در واکنش به آماربالای فوتی‌های بیماران کرونایی دزفول که درفضای مجازی منتشر شده بود، گفت: در فضای مجازی آمار فوتی روزانه 16الی 18نفر در دزفول منتشر شده بود. آمار فوتی‌ها در شهرستان اصلا به این میزان نبوده و این آمار را تکذیب می‌کنیم.

وی درباره روند سرعت بخشی واکسیناسیون در دزفول، اظهار داشت: سهمیه‌ی واکسن در هفته‌ی آینده افزایش خواهد داشت.

وی بابیان اینکه دو مرکز واکسیناسیون به مراکزتجمعی دزفول اضافه شده است، گفت: در حال حاضر 5 مرکز تجمعی در دزفول مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند. دو مرکز بزرگ دیگر با کمک حسینیه ثارالله و اداره ورزش و جوانان بزودی راه اندازی می‌شود و در نوبت صبح و عصر خدمت‌رسانی می‌کنند. در صورت پاسخگو نبودند نیاز مردم تعدادی از این مراکز را شبانه‌روزی می‌کنیم.

اخبار مرتبط