پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

تکرار بس است…تحلیل کنید

اگر بر ولایت فقیه تکیه کنید به خدا قسم طعمه گرگ و کفتار نخواهید شد. «شهید آوندی»

معمولاً کارشناسان مذهبی و سیاسی پس از سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می گویند: رهبری چنین فرمودند، منویات رهبری چنین است، مطالبات رهبری این است و …  همین امر باعث می شود افرادی که به مقام ولایت اعتقاد ندارند و یا رهبری را به عنوان ولی فقیه قبول ندارند  این برداشت را داشته باشند که نوعی دیکتاتوری و سلطه اجباری در کشور و راس حاکمیت وجود دارد. به عنوان مثال رهبری در سخنان قبل از سفر ریاست جمهوری به مجمع عمومی سازمان ملل به موضوع نرمش قهرمانانه اشاره ای داشتند . تمام سایتها و سخنرانان و کارشناسان مذهبی عین همین عنوان را مطرح می کردند بدون اینکه بتوانند تحلیلی جامع و کامل از این موضوع رهبری ارائه دهند.در مسائل دیگر نیز مانند اقتصاد مقاومتی، بصیرت، کرسی های آزاد اندیشی و فتنه 88 همین شیوه حاکم بوده است.

حضرت علی (ع) در جنگ جمل به یکی از اصحاب چنین می فرمایند:«افراد را باید با حق بسنجید و نه حق را با افراد و نباید چنین گفت که علی یک طرف جنگ است و عایشه و طلحه و زبیر طرف دیگر آن. این، حق است که درستی و صلاحیت افراد را تعیین می کند.»

به نظر بنده می رسد بهتر است صاحب نظران و کارشناسان ابتدا تحلیل خود را از مسائل و وقایع ارائه دهند و سپس بعنوان تایید سخنان خود از گفته ها و فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کنند.

بدیهی است که سخنان مقام معظم رهبری عالمانه، مدبرانه، حکیمانه و توأم با بصیرت است و در این موضوع هیچگونه شکی نیست.

siwinpS_535

اخبار مرتبط