پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

روهینا! ما خودمان لوله عالم بودیم! / اندر حکایت کارخانه فولاد دزفول

در خبر آمد که قرار است کارخانه لوله سازی در دزفول احداث شود و لابد آزمون استخدام هم برگزار گردد. اما ما را خوشایند نیامد که ما خودمان لوله عالم بودیم، همان موقع که در آزمون استخدام کارخانه فولاد روهینا شرکت کردیم اما عده ای ما را لوله کردند و در بی خبری تعدادی را استخدام کردند.

به یاد آورید آن عکس های سلفی نماینده و فرماندار با روهینای فولاد دزفول که قرار بود زندگی جوانان را همچون فولاد محکم کند، اما سرنوشت آن ها را در گرمای استخدامی ذوب کرد.
قریب به یک سال است که آزمونی برای استخدام داده ایم و همچنان منتظر اعلام نتیجه ای، تماسی، پیامکی، یا نامه ای هستیم، غافل از اینکه کارخانه خیلی وقت پیش با سر و صدای زیاد افتتاح شده و در حال حاضر مشغول به کار است.
گفتند: نورچشمی هایی در کارخانه فولاد استخدام شده است، صبر کردیم!
گفتند: افراد استخدام شده مشغول به کار شدند، صبر کردیم!
گفتند: کارخانه فولاد بزودی اولین سفارش خود را تحویل می دهد، باز هم صبر کردیم!
گفتند: فعلا فروش نداریم خواهشا کسانی که با آزمون و بی آزمون استخدام شده اند خداحافظی کنند، همچنان صبر کردیم و منتظر ماندیم!
گفتند: بابا شما چقدر حوصله دارید بیخیال شوید، اما باز هم صبر کردیم و امید داشتیم به اعلام نتایج قبولی ها!
و همچنان ما ۴۰۰۰ نفر چشم به صفحه لبتاپ دوخته ایم و منتظریم تا صدای نوتیفیکیشن از سایت استخدام برخیزد و خبر اعلام نتایج نهایی درج گردد، که آخر قبول شدیم؟ نشدیم؟ بریم سر کار؟ بیایم مصاحبه؟ یا چی؟

حتی مولوی نیز در اعتراض به این وضع و توصیف کسانی که در انتظار خبر آزمون جانشان به لب رسیده می فرماید:

جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون…

اما مسئولین بدانند اگر هدفشان از برگزاری این آزمون صرفا تبلیغاتی نبوده پس این حق ماست که از نتیجه شفاف این آزمون و وضعیت افراد قبول شده با خبر شویم و بدانیم استخدامی هایی که این کارخانه داشته بر اساس شایستگی و لیاقت بوده یا رابطه و تبعیض و…

رونوشت به نماینده مردم دزفول در مجلس و فرماندار ویژه دزفول جهت پیگیری و رسیدگی

مشکل گشا

اخبار مرتبط