پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نصب نرده میان مسئولان و مردم!+عکس / بروز رسانی شد

به گزارش دزمهراب ستاد نماز جمعه دزفول در حرکتی عجیب، اقدام به نصب نرده حائل میان جایگاه مردم و مسئولین در مصلای امام علی علیه السلام دزفول نموده است. این در حالی است که اینگونه اقدامات باعث  فاصله گرفتن مسئولین از مردم و خودبرتربینی آنان می شود. حال سوال این است که چه تفاوتی میان مسئولین و مردم وجود دارد که نیاز باشد مسئولین را از صفوف مردم جدا کرد؟!

دزمهراب آماده دریافت پاسخ از جانب ستاد نماز جمعه دزفول در رابطه این اقدام عجیب و تاسف آمیز می باشد.

پاسخ روابط عمومی دفتر امام جمعه محترم دزفول به این خبر:

مدیر محترم پایگاه خبری تحلیلی دز مهراب
باسلام درپی درج مطلبی تحت عنوان جدایی مسئولان دزفول از مردم مستدعی است توضیحاات ذیل الذکر را برابر قانون مطبوعات درج نمایید.
مقدمتا باید عرض نماییم تعابیر نه چندان مناسب درباره مکان مقدسی که منصوب به مقام معظم رهبری است و بدون سؤال کردن از مسئولین ذیربط این شائبه را در ذهن تداعی می کند که دانسته یا نادانسته نگارنده این مطالب قصد زیر سؤال بردن و خدشه وارد ساختن به این جایگاه مقدس را داشته است.
اولا قرار دادن نرده برای نظم دادن مراسمات در مکان های معنوی و زیارتی مثل مساجد و حرم های امامزادگان امری عادی است. و حتی در نمازجمعه های شلوغ شهرهای بزرگ رسما نرده گذاری می شود.
ثانیا ارتفاع نرده ها و طول آنها و خالی بودن و راه داشتن به قسمت جلو و صفوف اول نمازجمعه هیچ مانعی برای تردد بوجود نمی آورد.
ثالثا گاهی مواقع افراد ساده دل در صف اول نمازجمعه می نشینند که با حرکات خود به هنگام نماز و خطبه ها مخل نظم نماز می شوند که با راهنمایی اعضای ستاد نمازجمعه محترمانه اینگونه افراد به صفوف بعدی هدایت می شوند.
رابعا هیچ گونه جداسازی بین اقشار مختلف مردم و مسئولین صورت نگرفته و نمی گیرد و به گونه ای که افراد مختلف در صف اول نمازجمعه حضور پیدا می کنند و تعدادی از مسئولین که در نمازجمعه شرکت می کنند در میان جمعیت و صفوف وسط سالن حضور پیدا می نمایند.
خامسا این نرده از مدتها قبل می باشد و فقط برای نظم صفوف استفاده می شود و در مراسماات برداشته می شود.
سادسا بعد از نماز همه مردم بدون هیچ مانع و رادعی با امام جمعه محترم مصافحه می نمایند و چنانچه مطلبی داشته باشند رو در روی امام جمعه طرح می نمایند.
امید که تمام مطالب را بدون کم و کاست و تغییر درج نمایید و از ساحت مؤمنین نماگزار و نسبتی که به نمازگزارانی که مسئولیت دارند داده اید عذرخواهی بفرمایید.

اخبار مرتبط