پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

پرده برداری دزمهراب از بلاتکلیفی 7 ساله یک پرونده/ 50 مالباخته و حجم مالباختگی 1.000.000.000 تومان

به گزارش دزمهراب، مسئله عدالت و عدالتخواهی از اصیل ترین مفاهیم دینی ماست که این روزها در گیرودار مسائل جناحی و حزبی گرفتار شده است. تیم رسانه ای دزمهراب در پرونده های این چنینی تلاش خواهد کردم تا با نگاهی فراجناحی و با هدف پیگیری مطالبات واقعی مردم گامی در مسیر چشاندن طعم شیرین عدالت به مردم عزیز دزفول داشته باشد.

کلاسه 1 از پرونده 1 / مسکن مهرورزان انتظام

در سال 1391 مدیریت شرکت تعاونی مسکن مهر نیروی انتظامی شهرستان دزفول (مسکن مهرورزان انتظام) که مسئولیت ساخت و ساز پروژه مسکن 112 واحدی واقع در منطقه آزادگان دزفول برای پرسنل نیروی انتظامی عضو در تعاونی فوق را داشت، به دلیل عدم تامین وجه مقرر توسط برخی پرسنل که تعداد آن ها به حدود 50 نفر می رسید، تصمیم می گیرد تا این افراد را از شرکت تعاونی مذکور حذف کرده و آن ها را با شهروندان عادی جایگزین کند. بنابراین در برخی نقاط شهرستان دزفول بنرهایی توسط شرکت نصب می شود و در آن فروش تعدادی از واحدهای تعاونی مسکن مهر نیروی انتظامی شهرستان دزفول با قیمت .۲۲ تا ۲۷ میلیون تومان اعلام می گردد.

تعدادی از مردم شهرستان دزفول (حدود پنجاه نفر) که به گفته خودشان با توجه به درج نام نیروی انتظامی در بنرها اعتمادشان جلب شده بود، برای خرید این واحد ها دست به کار می شوند. پس از آن با مراجعه به شرکت تعاونی با پرداخت مبلغ ۲۲ تا ۲۷ (متغیر بین افراد مختلف) میلیون تومان به حساب شرکت، واحدها را خریداری کرده و رسما تحویل می گیرند که یکی از صورت جلسه های تحویل واحد را برای نمونه در پایین قرار می دهیم.


اما این خانواده ها هرگز در خواب خود هم نمی دیدند که چه مشکلاتی در انتظار آن ها است. اعضای حذف شده پرسنل نیروی انتظامی شهرستان دزفول از شرکت تعاونی فوق الذکر شکایت می کنند و عنوان می کنند که طبق اساسنامه شرکت تعاونی، این واحد ها متعلق و مخصوص پرسنل نیروی انتظامی است و هیئت مدیره شرکت حق واگذاری این واحدها را به افراد عادی نداشته است. سرانجام پس از چند ماه واحدها توسط پرسنل نیروی انتظامی باز ستانده می شوند.
وقتی که خریداران شخصی با این وضع روبرو شدند خواستار دریافت پول خود از شرکت تعاونی و انصراف از خرید واحد ها شدند اما هیئت مدیره شرکت عنوان می کند که با پول آن ها باقی ساختمان 112 واحدی تکمیل شده و پول آن ها در ساختمان خرج شده است!!
لازم به ذکر است که در گزارش کارشناس دادگستری نیز آمده است که تمام مبالغی که این خریداران به حساب شرکت واریز کرده اند، در ساختمان مذکور خرج شده است که سند آن نزد پایگاه خبری دزمهراب محفوظ می باشد.
از سال 1391 تا کنون جلسات مختلفی با حضور مسئولین مختلف انتظامی، دولتی و قضایی برگزار شده که برخی از صورت جلسه ها را برای شما مخاطبین گرامی در زیر قرار خواهیم داد. پس از حل مشکل حدود15 نفر از این خریداران، حدود 37 خریدار یعنی 37 خانواده همچنان به مدت شش سال است که در بلاتکلیفی به سر می برند.
برخی از این افراد در گفتگو با خبرنگار دزمهراب عنوان کردند خانه هایی که آن زمان بیست وچند میلیون قیمت داشتند، امروز به قیمت بیش از صد میلیون خرید و فروش می شوند و آن ها نه تنها صاحب مسکن نشدند بلکه همان پول خودشان را هم از دست دادند و سرمایه آن ها در منازلی خرج شد که صاحبانشان کسان دیگری شدند.
پایگاه تحلیلی خبری دزمهراب در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود مبنی بر انعکاس مشکلات مردم شریف شهرستان دزفول، ضمن انتشار مبسوط این موضوع، از مسئولین مختلف دولتی،انتظامی و قضایی درخواست و انتظار دارد که در رسیدگی به مشکل این خانواده ها تغییر رویه داده و با سرعت و جدیت بیشتر تا حصول نتیجه نهایی دست از تلاش نکشند.
*بخشی از مدارک مربوط به این گزارش را در زیر قرار می دهیم. انتشار این اسناد به معنای تایید تمامی موارد گفته شده در آن ها نیست و صرفا در جهت انعکاس صدای این خانواده ها می باشد.

اخبار مرتبط