پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

چه مناظره ای !!

بسم الله

بنده به شخصه این عمل صدا و سیما رو اشتباهی بزرگ می دونم به چند دلیل

1)انتظار پاسخ سریع در مقابل سوال های مجری انتظاری بی جا برای تعیین اولویت های یک دولت بدون در نظر گرفتن شرایط و با این پیش فرض بود که رئیس جمهور در مسائل مختلف تنها و شخصا باید تصمیم بگیرد و بدنه مشورتی کلا به درد نمی خورد!

2)سطح نامزدهای صدا و سیما در حد مهمانان جنگ های شبانه پائین اومده بود، کلا بازی دو سر باخت بود برای کاندیداهای محترم.

3)دکتر رضایی به نکته صحیحی اشاره کردن که صدا و سیما باید هر 8 نفر رو در جایگاه رئیس جمهور در نظر بگیره. با این پیش فرض تحکم و نگاه صدا و سیما به کاندیداها در این برنامه ضربه عجیبی به جایگاه ریاست جمهوری می زنه، در حقیقت من این مطلب به ذهنم رسید که صدا و سیما مناسبات بعدی خودش با رئیس جمهور آینده را در همین مناظره ها تعیین می کند.

4)انتظار بیجا نسبت به اینکه مردم با شنیدن نظرات کاندیداها درباره عکس زمین کشاورزی و معدن و بازار رویکردهای دولت آینده در حوزه اقتصاد را فهم کنند، بیشتر از اینکه با پشتوانه کارشناسانه تلقی بشه، حماقت بزرگ صدا و سیما به حساب میاد.

5)قسمت اول مناظرات با اینکه فرصت پاسخ گویی دقیق رو از کاندیداها می گرفت، در مقایسه با قسمت دوم آبرو مند تر بود

6)این جمله در حین مناظره به ذهنم رسید: این مناظرات در شأن صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد، نه در شآن جمهوری اسلامی صدا و سیما برای پخش کامل و فشرده بازیهای جام جهانی اون هم با تکرار و تحلیل کارشناسان وقت داره ولی وقت نداره مناظره دو به دو برگزار کنه! البته به نوبه خودم تشکر میکنم که مرحله بعدی نداشت چون احتمالا آقای حیدری می بایست به هر کانیدا یک کاغذ سفید می داد و می گفت هرکس یک نقاشی از تصویر ذهنیش درباره تورم و توسعه بکشه… یا اینکه میخواست تا هرکاندیدا 5 بار بگه دوغ گاز دار گاز دوغ دار تا قدرت بیان و تسلط کلامی کاندیدا رو بررسی کنه

 

مسعود حسنلو

 

اخبار مرتبط